Help ons!

Help ons!

16 maart 2017

Een hulpverlener of e-coach is iemand die mensen te woord staat of helpt die contact opnemen via de website van Regiopastor of 123hulplijn. Je begeleidt de hulpvrager in het proces van hulpzoeken en het vinden van antwoorden op hun vragen. We zijn een christelijke hulplijn dus het bidden voor de hulpzoeker hoort bij één van de hoofdtaken.
Je werkt samen in een team van andere hulpverleners, vrijwilligers en zorgverleners. De vragen waar je als hulpverlener of e-coach mee te maken kunt krijgen zijn heel verschillend. Mensen die moeilijke problemen hebben kloppen bij ons aan. Ongeveer 5% van de hulpvragers heeft te maken met zelfdoding. Daarnaast zijn er veel vragen en reacties die te maken hebben met depressiviteit en relaties. Natuurlijk zijn er ook die bellen over bepaalde geloofsvragen. Regiopastor vindt het belangrijk om een een luisterend oor te bieden voor iedereen die dat nodig heeft. Of het nu gaat over eenzaamheid, depressie, relatieproblemen, incest, huiselijk geweld, alcoholisme of opvoedkundige problemen. Maar ook als je even gezellig met iemand wilt kletsen. Dat kan bij ons.

De juiste vragen stellen
Een hulpverlener of e-coach helpt mensen door het stellen van de juiste vragen, om hen op die manier zelf dingen te laten ontdekken. Om je deze manier van coachen eigen te maken nodigen we e-coaches uit om een training te volgen. Deze cursus is in het Engels. Na die training wordt je als e-coach niet aan je lot overgelaten. Je kunt, als er vragen moeilijk te beantwoorden zijn, altijd terugvallen op je regiomanager. 

Ben je geïnteresseerd? Meldt je dan aan!